Podczas badań jakość części
układów kierowniczych i zawieszeń Delphi Automotive okazała się taka
sama, jak w analogicznych produktach montowanych jako wyposażenie
fabryczne OE.
Przeprowadzone testy sworzni kulowych i
stabilizatorów dotyczyły: wytrzymałości na rozciąganie i zginanie,
zrywania połączeń ruchomych i płynności ich pracy, a także zgodności
wymiarowej. Wyniki tych testów dowiodły, iż części zamienne Delphi
Automotive bez żadnych problemów spełniają jakościowe wymogi producentów
wyposażenia oryginalnego. Jest to efektem stosowanych technologii i
bardzo dokładnej kontroli technicznej. Na przykład sworznie kulowe
Delphi są w 100% testowane, a wszystkie odkuwki i odlewy przechodzą
badania ultradźwiękowe na obecność pęknięć.
Inżynierowie firmy Delphi przeprowadzają
analizy wymiarowe, których celem jest zapewnienie kompatybilności
geometrycznej produktów przeznaczonych na rynek wtórny z oryginalnymi.
Dokładnie kontroluje się też skład chemiczny i właściwości mechaniczne
stosowanych materiałów.
Podczas procesu produkcyjnego
przeprowadza się kolejne testy materiałowe i wymiarowe oraz badania
odporności na korozję i na obecność ewentualnych pęknięć.
Wszystkie produkty przeznaczone na
niezależny rynek części zamiennych przechodzą przez ten sam
rygorystyczny proces weryfikacji (PPV) i akceptacji (PPAP). PPV
potwierdza, że wyprodukowana część będzie działać dokładnie w taki sam
sposób, jak odpowiadający jej prototyp, a PPAP gwarantuje, że wszystkie
części spełniają wymagania określone dla próbek inżynieryjnych.
Na przykład testy przegubów kulowych
układu kierowniczego i zawieszenia koncentrują się na badaniu
wytrzymałości mającej krytyczne znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy.
Kompletne wyniki testów są dostępne na stronie: www.delphi.com/am. Próbą
specyficzną dla przegubów kulowych jest tzw. test wyrwania. W jego
trakcie mierzy się siłę potrzebną do wyrwania sworznia kulistego z jego
gniazda w wahaczu lub ramieniu zwrotnicy. Jeśli siła ta osiąga wartość
niższą od określonej dla wyposażenia fabrycznego, istnieje ryzyko awarii
przegubu w trakcie jazdy. Przeguby Delphi uzyskały pod tym względem
wynik mieszczący się w dopuszczalnej tolerancji wynoszącej 1%. Taki sam
rezultat (tolerancja 1%) dały próby zerwania przegubu kulowego, czyli
pomiary siły potrzebnej do rozłączenia obu współpracujących części
(kulistej i wklęsłej).
|
|
Przekrój sworznia kulowego
|
Firma Delphi jako pierwsza wprowadza na
niezależny rynek części zamiennych kolejne rodzaje elementów układów
kierowniczych i zawieszeń przeznaczonych do nowych modeli samochodów. W
2011 roku jej oferta została rozszerzona o 310 nowych numerów części.
Ostatnio wprowadzone produkty to: wahacze, stabilizatory, przeguby
kulowe, drążki kierownicze i elementy metalowogumowe do takich pojazdów,
jak: Opel Insignia, Renault Koleos, BMW X5 i X6 oraz Hyundai I10.
Kompletna oferta produktów Delphi jest dostępna w katalogu TecDoc, dla
którego Delphi jest dostawcą danych kategorii „A”. Wszystkie produkty
będą również uwzględnione w nowym katalogu komponentów układu
kierowniczego i zawieszenia Delphi, którego wydanie zostało zaplanowane
na początek 2012 roku.
3 komentarze:
Dla mnie niestety są to rzeczy całkowicie niezrozumiałe i ja praktycznie z każdym problemem zawsze udaję się do mechanika. Nawet niedawno miała okazję mnie tam zawieźć pomoc drogowa https://gohol.pl/ na której wiem, ze zawsze można polegać.
Jak najbardziej są to bardzo ważne opcje ale ja chcę jeszcze powiedzieć, że także bardzo ważną sprawą jest to aby właśnie wiedzieć co zrobić z niepotrzebnym autem. Akurat ja zazwyczaj w takiej sytuacji korzystam z usług kasacji https://kasacja-sandomierz.pl/ i wiem, że to jest bardzo dobra opcja.
Prześlij komentarz