środa, 10 kwietnia 2013

Testy elementów podwozi

Podczas badań jakość części układów kierowniczych i zawieszeń Delphi Automotive okazała się taka sama, jak w analogicznych produktach montowanych jako wyposażenie fabryczne OE.
Przeprowadzone testy sworzni kulowych i stabilizatorów dotyczyły: wytrzymałości na rozciąganie i zginanie, zrywania połączeń ruchomych i płynności ich pracy, a także zgodności wymiarowej. Wyniki tych testów dowiodły, iż części zamienne Delphi Automotive bez żadnych problemów spełniają jakościowe wymogi producentów wyposażenia oryginalnego. Jest to efektem stosowanych technologii i bardzo dokładnej kontroli technicznej. Na przykład sworznie kulowe Delphi są w 100% testowane, a wszystkie odkuwki i odlewy przechodzą badania ultradźwiękowe na obecność pęknięć.
Inżynierowie firmy Delphi przeprowadzają analizy wymiarowe, których celem jest zapewnienie kompatybilności geometrycznej produktów przeznaczonych na rynek wtórny z oryginalnymi. Dokładnie kontroluje się też skład chemiczny i właściwości mechaniczne stosowanych materiałów.
Delphi
Podczas procesu produkcyjnego przeprowadza się kolejne testy materiałowe i wymiarowe oraz badania odporności na korozję i na obecność ewentualnych pęknięć.
Wszystkie produkty przeznaczone na niezależny rynek części zamiennych przechodzą przez ten sam rygorystyczny proces weryfikacji (PPV) i akceptacji (PPAP). PPV potwierdza, że wyprodukowana część będzie działać dokładnie w taki sam sposób, jak odpowiadający jej prototyp, a PPAP gwarantuje, że wszystkie części spełniają wymagania określone dla próbek inżynieryjnych.
Na przykład testy przegubów kulowych układu kierowniczego i zawieszenia koncentrują się na badaniu wytrzymałości mającej krytyczne znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy. Kompletne wyniki testów są dostępne na stronie: www.delphi.com/am. Próbą specyficzną dla przegubów kulowych jest tzw. test wyrwania. W jego trakcie mierzy się siłę potrzebną do wyrwania sworznia kulistego z jego gniazda w wahaczu lub ramieniu zwrotnicy. Jeśli siła ta osiąga wartość niższą od określonej dla wyposażenia fabrycznego, istnieje ryzyko awarii przegubu w trakcie jazdy. Przeguby Delphi uzyskały pod tym względem wynik mieszczący się w dopuszczalnej tolerancji wynoszącej 1%. Taki sam rezultat (tolerancja 1%) dały próby zerwania przegubu kulowego, czyli pomiary siły potrzebnej do rozłączenia obu współpracujących części (kulistej i wklęsłej).
Przekrój sworznia kulowego
Firma Delphi jako pierwsza wprowadza na niezależny rynek części zamiennych kolejne rodzaje elementów układów kierowniczych i zawieszeń przeznaczonych do nowych modeli samochodów. W 2011 roku jej oferta została rozszerzona o 310 nowych numerów części. Ostatnio wprowadzone produkty to: wahacze, stabilizatory, przeguby kulowe, drążki kierownicze i elementy metalowogumowe do takich pojazdów, jak: Opel Insignia, Renault Koleos, BMW X5 i X6 oraz Hyundai I10. Kompletna oferta produktów Delphi jest dostępna w katalogu TecDoc, dla którego Delphi jest dostawcą danych kategorii „A”. Wszystkie produkty będą również uwzględnione w nowym katalogu komponentów układu kierowniczego i zawieszenia Delphi, którego wydanie zostało zaplanowane na początek 2012 roku.

3 komentarze:

Joanna Zadrożna pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Joanna Zadrożna pisze...

Dla mnie niestety są to rzeczy całkowicie niezrozumiałe i ja praktycznie z każdym problemem zawsze udaję się do mechanika. Nawet niedawno miała okazję mnie tam zawieźć pomoc drogowa https://gohol.pl/ na której wiem, ze zawsze można polegać.

Przemysław Tolewski pisze...

Jak najbardziej są to bardzo ważne opcje ale ja chcę jeszcze powiedzieć, że także bardzo ważną sprawą jest to aby właśnie wiedzieć co zrobić z niepotrzebnym autem. Akurat ja zazwyczaj w takiej sytuacji korzystam z usług kasacji https://kasacja-sandomierz.pl/ i wiem, że to jest bardzo dobra opcja.