Firma TRW Automotive rozpocznie w
swoich brazylijskich zakładach produkcję układów elektrycznego
wspomagania kierownicy (EPS, Electric Power Steering). Układy
będą wytwarzane w fabryce w Limeirii. Uruchomienie linii produkcyjnej
wiąże się z inwestycjami w nowoczesny sprzęt i powierzchnię produkcyjną;
powstające systemy EPS trafią do odbiorców w Ameryce Południowej.
W ciągu ostatnich 18 miesięcy firma TRW
zainstalowała sprzęt do produkcji ręcznych przekładni oraz układów
wspomagania kolumny kierowniczej (Column Drive). Docelowo fabryka ma
wytwarzać 400 tysięcy układów EPS rocznie, zatrudniając kolejnych 170
inżynierów i innych pracowników pomocniczych.
TRW wytwarza dwa rodzaje systemów
elektrycznego wspomagania kierownicy, stosowane w samochodach ze
wszystkimi typami płyt podłogowych. W obu przypadkach energia
elektryczna jest pobierana tylko wtedy, gdy trzeba skorzystać ze
wspomagania kierownicy. Pierwszy system to układ montowany na kolumnie
kierowniczej, zaś drugi jest instalowany na przekładni kierowniczej
(siła wspomagająca jest doprowadzana do listwy zębatej poprzez pasek
zębaty i przekładnię kulkową). Oba warianty pozwalają zmniejszyć zużycie
paliwa oraz ograniczyć emisję dwutlenku węgla bardziej niż tradycyjne,
hydrauliczne układy wspomagania. Według przedstawicieli TRW spalanie
paliwa spada w granicach 0,3 – 0,4 litra na 100 kilometrów, a emisja
dwutlenku węgla zmniejsza się o 7 – 8 gramów na kilometr.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz