środa, 10 kwietnia 2013

Nowe systemy kontroli stabilności pojazdu

Firma TRW Automotive rozpoczyna sprzedaż nowej serii elektronicznych systemów kontroli stabilności pojazdu (ESC, Electronic Stability Control). Produkty należące do rodziny EBC 460 trafią do odbiorców w czterech regionach najważniejszych z punktu widzenia wytwórców z branży motoryzacyjnej: Ameryki Północnej, Europy, Azji i Ameryki Południowej. 
Produkty z rodziny EBC 460 są wytwarzane w trzech wersjach: podstawowej, o parametrach podwyższonych (high) oraz premium. Każdy wariant obsługuje funkcje ABS i kontroli trakcji. Układy mogą być stosowane zarówno w pojazdach klasycznych (spalinowych), jak i w samochodach hybrydowych oraz autach w pełni elektrycznych.
Seria EBC 460 jest zgodna z wieloma typami układów napędowych, a zastosowane w niej usprawnienia gwarantują poprawę wydajności w porównaniu z systemami należącymi do  poprzedniej generacji. Przykładowo, w elementach z nowej rodziny zastosowano pompę o bardzo dużej żywotności oraz zamontowano dwa dodatkowe czujniki ciśnienia, dzięki którym zwiększa się stabilność ciśnienia wytwarzanego dla potrzeb układu hamowania. Poza tym inżynierowie firmy TRW zadbali o ograniczenie drgań, zapewnienie bardziej płynnej pracy silnika oraz zwiększenie jego okresu użytkowania poprzez nadzorowanie prędkości obrotowej.
Systemy EBC 460 są wyposażone także w czujniki obrotów i przyspieszenia w elektryczno-hydraulicznej jednostce kontrolnej EHCU (Electro-Hydraulic Control Unit). Może być ona wykorzystana w charakterze zintegrowanego kontrolera elektrycznego hamulca postojowego TRW EPBi (Electric Park Brake integrated).
Pierwsza wersja systemów ESC produkowanych przez firmę TRW Automotive została zaprezentowana dziesięć lat temu. W ciągu dekady zwiększała się liczba obsługiwanych przez nie funkcji, a równocześnie zmniejszały się ich rozmiary, masa i ceny. Nowa rodzina EBC 460 łączy zalety układów poprzednich generacji i obsługuje funkcje takie jak zapobieganie staczaniu się pojazdu albo przydatna w czasie holowania kontrola stabilności samochodu i przyczepy. Możliwa jest również rozbudowa systemu o funkcje bezpieczeństwa wspomagające zarówno tempomat, jak i zaawansowane mechanizmy automatycznego hamowania awaryjnego bądź łagodzenia skutków kolizji.

1 komentarz:

Natalia Zimniewicz pisze...

Fajnie, że są takie rozwiązania i ja również jestem zdania, że warto jest wiedzieć co nieco na tematy związane z awariami pojazdów. Gdy taka sytuacja zdarzy nam się na trasie to wtedy pomoc drogowa https://pomocdrogowa.tychy.pl/ jest na pewno najlepszym rozwiązaniem.