Metoda Fast Repair pozwala na dokonanie
naprawy wyłącznie małej, uszkodzonej części powłoki, bez konieczności
lakierowania całego elementu nadwozia. Dzięki temu warsztaty
lakiernicze, a nawet mobilne punkty naprawcze, mogą zwiększyć swe
handlowe obroty, pozyskując nowych klientów, którym tradycyjne lakiernie
nie są w stanie zaoferować szybszej i tańszej usługi.
Świadczona przez DuPont Refinish pomoc w
podjęciu tego rodzaju działalności obejmuje: szczegółową instrukcję
techniczną i marketingową, tzw. Linijkę Fast Repair do oceny rozmiarów i
kwalifikacji uszkodzeń, materiały reklamowe (plakaty, ulotki) i
praktyczne szkolenia w Centrum Szkoleniowym DuPont Refinish.
Fast Repair krok po kroku
1. Identyfikacja uszkodzenia oraz ocena
możliwości jego naprawy za pomocą systemu Fast Repair, umycie
naprawianej powierzchni wodą z mydłem, a następnie zmywaczem 3910WB.
2. Wypolerowanie całego elementu w celu
lepszej absorpcji lakieru bezbarwnego (w trakcie cieniowania) i ponowne
odtłuszczenie zmywaczem 3910WB lub 3911WB, następnie dobór koloru
zaprawki przy odpowiednim oświetleniu lub z użyciem spektrofotometru
ChromaVision® i dokonanie natrysku próbnego.
3. Zabezpieczenie strefy nieobjętej
naprawą, wyszlifowanie uszkodzonego obszaru, odtłuszczenie zmywaczem
3911WB, wytarcie i przedmuchanie powietrzem.
4. Przygotowanie, nałożenie szpachlówki
779R Polyester Putty, wysuszenie zgodnie z Kartą Techniczną,
wyszlifowanie, odtłuszczenie, przetarcie ściereczką antystatyczną i
przedmuchanie.
5. Zakrycie otoczenia naprawianej strefy
i nałożenie na wyszlifowane podłoże dwu warstw podkładu DuPont Refinish
o odpowiedniej szarości widmowej ValueShade®, np: 1051R (VS1) do 1057R
(VS7). Pierwsza warstwa powinna obejmować większy obszar niż druga.
6. Szlifowanie, odtłuszczenie,
przetarcie ściereczką antystatyczną i przedmuchanie podkładu wysuszonego
według Karty Technicznej, następnie aplikacja lakieru bazowego
pistoletem o zmniejszonej emisji mgły natryskowej (np. HVLP), a potem
warstwy lakieru bezbarwnego 3750S.
W celu skrócenia czasu naprawy do
lakieru bezbarwnego należy dodać przyspieszacz 431R Varispeed Thinner.
Płynne optycznie wykończenie obwodu strefy cieniowania lakierem
bezbarwnym zapewnia lekki natrysk rozcieńczalnika AK350. Po wyschnięciu
lakieru bezbarwnego pozostaje już tylko wypolerowanie całego obszaru
naprawy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz